Elementen

Dit zijn de elementen van het concept

Stelling

‘In de HUB werkt de politie samen met partners aan (veiligheids)vraagstukken’

Conceptbeschrijving

Dit concept is ontwikkeld om het doel van de HUB te ondersteunen en tegelijkertijd meer collega’s en stakeholders erbij te betrekken.

Wij hebben nagedacht over hoe we de doelgroep kunnen trekken voor ons concept en hiervoor is een campagne in elkaar gezet. Dit is het eerste onderdeel van ons concept, de doelgroep triggeren en binnenhalen. Verder hebben wij nagedacht over wat we kunnen doen om de doelgroep binnen te houden.
Daar willen we hun kennis laten maken met iets nieuws, maar wat bekend en vertrouwd aanvoelt.

Stories

Om het concept een menselijke sfeer te geven en groot stukje herkenbaarheid voor de gebruiker te geven, hebben we de mogelijkheid tot het toevoegen en bekijken van stories in de app mogelijk gemaakt. In zo’n story kunnen gebruikers laten zien wat er op dat moment in de fysieke HUB plaatsvindt, nieuwe projecten en/of evenementen die toegevoegd zijn en vele andere updates waarmee ze de rest van de doelgroep betrekken en het gevoel van deelname geven.

Agenda

Ook is er de optie tot toevoegen van evenementen, welke dan plaatsvinden in de fysieke HUB. Hier kan een gebruiker zien welke evenementen deze week ingepland staan en daarbij aangeven of hij wil deelnemen aan het event. Zo kan de gebruiker zelf kiezen wat hij interessant vindt en waar hij een bijdrage aan wil en kan leveren.

De innovatie projecten

Het innoveren binnen de politie staat centraal in de HUB en daarmee ook in de Hubbie app. Daarom is er een apart “projecten scherm” als de gebruiker op het “lamp icoontje” klikt in de navigatie balk, waar hij een overzicht krijgt van de projecten waar aan gewerkt wordt. Deze staan gesorteerd op toevoegdatum (nieuw), soort project (bijv. sociaal of technologisch) en korte of lange termijn. Er kan via een zoekbalk ook gezocht worden naar projecten en bij elk project kan de gebruiker deelnemen en/of het project opslaan om het te blijven volgen. Ook is er een optie tot het toevoegen van comments bij een project. Zo ontstaat er een makkelijke overzichtelijke manier van op de hoogte blijven van de innovatie binnen de politie en is de deelname laagdrempeliger.

Campagne

De campagne is de eerste stap om de politiemedewerker te laten nadenken over innovatieve ideeën en ze te triggeren om mee te werken aan innovatie binnen de politie. Deze campagne bestaat uit vragen en stellingen, om er voor te zorgen dat deze vragen en stellingen effectief en relevant worden toegepast hebben we een schrijfwijzer opgesteld, zodat er zo effectief en doelbewust mogelijk medewerkers de HUBBIE app in krijgen.
 
download Schrijfwijzer

Campagneposters

Team 5-O

De operationele collega’s verbinden om ze productiever en succesvoller te maken.

Karman Koh

Andries Speksnijder

Gabriella Viola

Gijs van Roij